søndag den 7. juni 2015

Det går fremad i kolonihaven

Der er gang i mange projekter i kolonihaven i øjeblikket. I denne weekend har vi fx fået ny dør, som du kunne læse om her på bloggen i går. Jeg har også malet, men det er et andet projekt, som jeg skriver om, når jeg er færdig.

Først og fremmest har jeg været i haven. Jeg er noget så øm i min krop af at luge, rive og særligt af at sidde på jorden og håndluge.....

Meeeen, det betaler sig, siger jeg bare.

Se bare her, hvordan dette bed så ud i går, før jeg gik i gang:


Et par timers arbejde pyntede på det:


Jeg fandt simpelt hen rækken af sten bag diverse vækster.
Nu bliver det noget nemmere at slå græsset omkring bedet :-)

Et andet lille bed fik jeg fikset i fredags:


I bedet er miniroser og i kanten har jeg plantet tagetes,
som jeg har fået forærende. 

Det gør ikke så meget, at der er lidt ukrudt i bedene, hvis bare kanten af græsplænen står skarpt, synes jeg. Og det var et af mine projekter i weekenden. Jeg er endnu ikke nået hele vejen rundt (og når jeg gør det, kan jeg sikkert begynde forfra ;-)), men jeg er da nået et stykke:


Sidste weekend lugede jeg omkring havegangen.
Det blev til fire hele trillebøre med ukrudt......

Heldigvis er der mere krudt end ukrudt i min have :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)