onsdag den 5. februar 2014

Så hoppede der lige et par kaniner af hæklenålen :-)

To (ja faktisk tre, for de to er gift med hinanden) af mine kollegaer blev forældre til to dejlige drenge for ca. tre uger siden. Endda samme dag. Det måtte jeg naturligvis lige gøre noget ved, da jeg er i team med begge fædrene. Og det blev altså til disse to - hvis jeg selv skal sige det - ret nuttede kaniner efter eget design:



Den lyseblå fik Willfred, og han er rigtig glad for den, har jeg set :-)


Og sådan ser den ud uden hætten.


Cornelius fik den støvede grønne, og hans far var i hvert fald begejstret :-)


Begge kaniner fik mit mærke på bagdelen :-)

Hætten til Willfred og Cornelius kaniner voldte mig lidt besvær, men da den er prikken over i'et, måtte jeg lægge hovedet i blød, og efter et par forsøg lykkedes det. 

Jeg har naturligvis lavet en opskrift, så jeg en anden gang kan hækle en kanin til en ny verdensborger.


2 kommentarer:

  1. Nååååååå hvor nuttede. Det der hækling i facon og så bare ud fra et billede, ej det fatter jeg bare ikke. Sku man lige få sig en baby?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Stella :-) Jeg lover, at jeg hækler en kanin, hvis du beslutter dig for en baby :-D
      Kh Lotte

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)