onsdag den 20. februar 2013

Hjemmelavet bøjlestang a la walk-in closet

Lidt skal der jo ske her i vinterferien, så jeg har kastet et tiltrængt blik på mit tøj. Jeg har ikke så meget skabsplads, og så går det jo helt galt, når man ikke får ryddet sommertøjet af vejen..... Det fik jeg bare ikke gjort i efteråret. Det har så resulteret i et meget kaotisk skab, hvor en hylde var faldet ned og lissom bare lå der..... Men NU er der styr på det! Rene linjer! 

Min bøjlestang i skabet er ca. 1 meter, og det er jo ikke meget, når man både skal have plads til kjoler, nederdele og tunikaer. Jeg sendte manden ud i skuret efter en rundstok, og så snoede jeg lige et par snore af lidt neonlyserødt bomuldsgarn. Vupti - så havde jeg lige 1 meter bøjlestang mere:


Og her hænger den så - den skal lige have lidt hvid maling en dag ved lejlighed. Det er jo ingen hemmelighed, at min garderobe mest består af sort tøj, men jeg øver mig i at købe noget med lidt flere farver :-).

Når nu kjolerne hænger der til offentligt skue, skal de naturligvis hænge på flotte bøjler:




Yes - jeg har noget med bøjler. Jeg kan ikke holde ud at se på grimme plasticbøjler i mit skab, så jeg nupser af og til nogle træbøjler i genbrugen (de er som regel gratis), maler og decouperer dem. Det har jeg tidligere vist, og det kan du læse om her og her.

Så nu er der styr på mine klude. Nu skal jeg bare lige have aflivet bunken af tøj, der skal repareres, og overtøjet, og skabet i entréen og.....og.....og...

Nåh ja - og så har datteren selvfølgelig også bedt om en bøjlestang som moars, og hun har seriøst meget tøj............

6 kommentarer:

  1. Hej Lotte.
    Virkelig god ide, med den ophængte bøjlestang. Jeg er nu mere begejstret for alle dine flotte bøjler, jeg må nok nuppe idéen og finde nogle træbøjler.
    Knus og tak for din mail angående kost.
    Sussi

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, se du bare at komme i gang med at lave bøjler, Sussi. Det er et hyggeligt projekt, som man kan glæde sig over hver dag.
      Knus -
      Lotte

      Slet
  2. Rigtig god idé. Det kan dog tænkes at du vil opleve at det hurtigt bliver støvet, så måske du skal overveje et stykke stof hen over :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet, Eva-Maria. Jeg vil straks finde et passende stykke stof :-)
      Kh Lotte

      Slet
  3. Hvor er dine bøjler fine - og godt de ikke blot hænger i skabet;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Anne. Ja, jeg er også rigtig glad for, at bøjlerne nu er lidt mere synlige :-)
      Kh Lotte

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)