onsdag den 12. december 2012

(Nisse)huer

I dag skal det handle om huer. Jeg har nemlig bl.a. hæklet en nissehue til Adam. Den fik lige et pift med lidt turkis og grøn, som du kan se her:
 
 
Adam er så flot i stærke farver, og jeg kan som sagt før godt lide at give mine håndarbejder mit eget lille twist. Opskriften har jeg fundet her. Jeg har kun brugt bomuldsgarn 8/4. Som skrevet i opskriften måler man barnets hovedomkreds og hækler luftmasker, så det passer. Hvad der liiiige skete, da jeg gjorde det, skal jeg ikke kunne sige, men faktum er, at da Adam prøvede huen første gang, var den for lille....... Da det jo var nissen, der havde lagt huen i julesokken, tog Adam resolut huen, lagde den i sokken igen og bad en stille bøn ned i sokken: "Kære nisse. Gider du at trylle min nye nissehue lidt større?" Det havde nissen så gjort dagen efter.......... ;-)
 
 
Så passede den straks lidt bedre, og Adam var glad :-)
 
 
Nissehuen egner sig også glimrende som nathue, som I ser :-)
 
Storesøster ønskede sig også en hue - dog ikke en nissemodel, men en varm uldhue. Jeg fandt denne opskrift, og den er supernem og god.
Og den passede Emma fint:
 
 
Og sådan en hue ville Adam og far altså også ha',
så jeg måtte jo også lave en til dem:
 
 
Nu mangler jeg bare at hækle en til mig selv. Den tager max en time at lave. Men så er der lige det med farven......
Det kan jo tage flere uger at beslutte sig for den :-)

1 kommentar:

  1. Rigtig fine huer, meeeen far bør nu også have en nissemodel.

    SvarSlet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)