søndag den 16. december 2012

Julemalerier

Måske forbinder du ikke malerier med jul. Det gør jeg, men sådan har det ikke altid været. Jeg har en fantastisk veninde og kollega, som er rigtig god til at male. Hun maler gerne op til højtiderne og gerne på bestilling. Da det var Påske, kunne du se de skønne påskemalerier, jeg har fra Joans hånd (og hvis du skulle have glemt det, kan du se dem lige her).
Og nu er det jul. Før i tiden pyntede jeg mine billeder på væggene med kravlenisser, men det er jeg gået lidt bort fra..... Nu er det Joans julemalerier, der hænger på væggene. Blandt andet dette skønne maleri, som jeg virkelig elsker:

Malet af Joan Jensen
 
Da vi fik Adam, fik jeg lyst til, at hans rødder også skulle afspejle sig i vores julepynt, så jeg spurgte Joan, om hun havde lyst til at male nogle brune nisser og engle. Det havde hun, og det blev bl.a. til dette maleri, som nu hænger i stuen.
 
Vi har også dette hængende:
 
Malet af Joan Jensen
 
Vi har også et par Joan Jens'ner julemalerier mere, der hænger rundt omkring i huset:
 
Malet af Joan Jensen
 
Malet af Joan Jensen
  
Jeg nyder meget at finde billederne frem hvert år i december og bliver helt ked af det, når de skal ned igen.
 
Hvis du har lyst til at se, hvad Joan ellers maler, kan du kigge ind her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)