lørdag den 8. december 2012

Hæklet Rudolf

Min svigersøn (eller datterens kæreste, om man vil - jeg kalder ham min svigersøn, indtil det modsatte er bevist :-) hedder Rudolf til mellemnavn. Det har han hørt for adskillige gange. Og det bliver jo ikke bedre af, at man har en svigermor, der er udstyret med en vis form for humoristisk sans. Så da jeg tænkte over adventsgaver til alle "ungerne", skulle han naturligvis have en hjemmehæklet Rudolf af svigermor:


Han fik Rudolf i går, for han er her ikke i morgen. Og han så både glad ud og sagde, at han var meget glad for den, så det var jo, som det skulle være :-)


Der var ikke seler på originalopskriften, og da jeg holder af at give mine håndarbejder mit eget præg, fik den seler med knapper og broderet navn på selerne. Både fornavn og mellemnavn.


Her får du lige et glimt af billederne i opskriftsbogen. Som du kan se, har jeg også givet Rudolf ører, for de manglede, syntes jeg.


Opskriften står i denne bog - Hæklerummet af Annika Messing - som jeg før har hæklet fra. Det kan du se lige her. Jeg kan kun anbefale bogen på det varmeste. Opskrifterne er gennemarbejdede og lige til at gå til, og idéerne er fantastiske! Måske en idé til ønskeseddelen, hvis du hækler. Eller en rigtig god gaveidé, hvis du kender én, der hækler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)